На цій сторінці зберемо інформацію щодо організації дитячих ігрових просторів для дозвілля та розвитку.
Вік дітей
- Немовлята
- від 1 до 2 років
- від 2 до 3
- від 3 до 5
- Дошкільнята
- Молодші класи
- Підлітки
Розвиваючі методики: Монтессорі, Reggio Emilia, STEM, STEAM, Waldorf
Марія Монтессорі почала свою роботу в 1907 році в Римі. Ця жінка-лікар кинула виклик всій освітній системі, коли відкрила перший «Дім дитини» (Casa dei Bambini) для дітей із бідних сімей. Замість традиційного навчання вона спостерігала за дітьми і зрозуміла дивовижну річ – малеча здатна навчатися самостійно, якщо створити правильне середовище.
Рудольф Штайнер заснував першу Вальдорфську школу в 1919 році в Штутгарті. Цікаво, що школа була створена для дітей робітників тютюнової фабрики «Waldorf-Astoria», звідси і назва методу. Штайнер був філософом і вірив, що освіта має розвивати не лише розум, але й душу та дух дитини.
Малюки (0-3/4 роки)
— безпечна м’яка поверхня, низькі елементи, сенсорні панелі, пісочниця, зона спокійної гри.

Дошкільнята (4-7 років)
— більш активна зона: лазанки, невеликі гірки, балансування, природні матеріали (бревна, пеньки), зона дослідження — малювання — творчості.

Шкільна група (8-12 років)
— зона більш складної активності + навчальних елементів: інтерактивні панелі, STEM-ігри на відкритому повітрі, «місія/експедиція» в межах майданчику, зона відпочинку-спілкування (лави, столики) для старших дітей, можливо простір для гурткових активностей.



Зона сімейного/спільнотного використання
— лави, навіси, столики для батьків/опікунів, простір для заходів: майстер-класів, читання під відкритим небом, вистави/міні-сцена. Це підсилить соціальний аспект майданчику.
