1988 року Виконавчим Комітетом Дніпропетровської Районної Ради Народних Депутатів було видано розпорядження на облаштування під’їзної дороги від залізничного переїзду до СТ Самарське та СТ Пластик включно.

Згодом садівник СТ Курган Кравченко Петро Сергійович організував укладання асфальту цієї дороги загального користування, яка на початку була відсипана дорогою облаштованою шлаком та відвалом. Вся ділянка дороги від залізничного переїзду до СТ Курган була повністю асфальтована, що становило орієнтовно 8000 м2 покладеного асфальто-бетонного покриття!
У 2011 році дорога загального користування після експлуатації вичерпала свій ресурс, почала розсипатися і почали утворюватися ями. Маршрутки через аварійність дороги перестали їздити на дачі і перенесли кінцеву зупинку маршруток з СТ Курган на майданчик біля Газового господарства, що створило дискомфорт і величезні проблеми садівникам, які не мають особистий автотранспорт. Їм доводилося долати з речами та зібраним урожаєм від 500 м до 4.5 км пішки!!!



Садівники, члени правління зверталися із заявою про важливість маршруту для садівників, особливо пенсіонерів, але було отримано відмову.


З 2011 по 2017 роки садівники, що не мають особистого транспорту, добиралися до ділянок пішки, на попутках або оплачуючи «продовження маршруту» за ціною таксі. Хоча добросусідство часто рятувала — садівники на автомобілях намагалися допомагати пішоходам, але загалом такі піші пересування від газового господарства до дільниць для багатьох садівників, а особливо пенсіонерів, були важким випробуванням.
У 2017 році в жовтні місяці з ініціативи садівника СТ Черешня Кравченко Володимира Анатолійовича і садівника СТ Самарське Задворного Максима Сергійовича у зв’язку з критичною ситуацією з дорогою загального користування було зроблено пропозицію терміново зробити ямковий ремонт, і тим самим врятувати дорогу. Вкрай важливо було не допустити подальшого руйнування дороги напередодні зими, що однозначно призвело б до значного руйнування дорожнього покриття, масштаби якого зажадали вже на ремонт латок, а повного капітального ремонту дорожнього покриття. Вартість такого ремонту була б не посильною для садівників. Умови ремонту виконання ремонту дороги латками та методом гарячого асфальтування були більш ніж прийнятними:
- Вартість матеріалів та робіт була значно нижча за ринкову.
- Оплата робіт садовими товариствами за фактом виконання робіт з відстроченням платежу на рік.
Такі умови дозволяли, по-перше, всім бажаючим переконатися у якості виконаних робіт, по-друге, без поспіху та суєти затвердити рішення щодо оплати ремонту не тільки зборами правлінь, а й загальними зборами садівників.
Роботи з ямкового ремонту у 2017 році були виконані силами та засобами чотирьох товариств: Курган, Черешня, Самарське, Пластик.
Дуже важливо, і на це необхідно звернути увагу! Садівники чотирьох товариств своїм особистим прикладом показали, що всього чотири садові товариства острів Самарський змогли навіть за соціально не справедливою формулою розрахунку «оплата розподілу витрат за кількістю товариств» провели ремонт дороги, яку експлуатують 32 садові товариства. Розподіливши витрати на ремонт дороги у кількості 176 квадратних метрів, за сумою 44 000 грн/4 = 11000 грн. Якби за такої формули взяли участь усі 32 товариства, то оплата була б мінімальна на одне товариство за 5,5 метри квадратних, що у цінах 2017 року становило 1375 грн.
Голови правлінь погодили та схвалили проведення ремонтних робіт
Курган — Трохименко І.Г.
Черешня – Єфремов Ю.В.
Пластик – Яшкін Г.В.
Самарське – Іванова В.М.
На зборах голів правлінь та представників садових товариств «Курган», «Самарське», «Пластик», «Черешня» голова правління СТ Пластик, Геннайдій Володимирович Яшкін запропонував організувати заходи щодо участі в ремонті дороги всіх товариств району Самарівка-дачі, які користуються цією дорогою. А також підключити до фінансування ремонтних робіт господарства та бізнес об’єкти, що користуються дорогою: вирощування газонної трави, сільськогосподарські підприємства та інші. Запропонувати всім товариствам внести витрати на проведення ямкового ремонту до бюджетів на постійній основі, щоб планово та щорічно виконувати роботи з ремонту дороги. Для вирішення проблем із ремонтом дороги голова правління СТ Пластик Геннадій Володимирович Яшкін запропонував зібрати 2018 року збори голів усіх товариств району Самарівка-дачі, всіх поінформувати, що дана дорога є транспортною інфраструктурною загального користування та участь усіх товариств обов’язково на пропорційній основі.
З чотирьох товариств три повністю виконали зобов’язання три садові товариства: «Курган», «Самарське», «Пластик». За СТ «Черешня» значиться заборгованість, яка була сплачена виконавцю робіт садівником СТ Черешня – Кравченко В.А.

Виконання робіт з ямкового ремонту дороги дозволяє зберегти дорожнє покриття протягом сезону та запобігти деградації та повному руйнуванню дороги. Це важливо задля збереження маршруту 153 і 42 у літній сезон до садового товариства Меліоратор, а також для безпечного з своєчасного пересування автомобілів екстреної допомоги: швидка, поліція, газова служба, МНС, служба охорони.



Загальний зведений кошторис за 2017, 2018, 2019 наочно показує, що утримувати дорогу і виконувати ямковий ремонт цілком посильно для садівників, якщо в проекті беруть участь всі товариства. Зверніть увагу на суму з ділянки – від 22,27 до 36,82 гривень на рік. Це всього 1,86 – 3,07 гривень на місяць! Дешевше ніж разовий проїзд у маршрутці.

Правління Черешні збирає гроші, щоб віддати борг, збирає, але зібрати досі не може.
2024 року борг СТ Черешня з ямкового ремонту був переведений з грошової форми в натуральну — квадратні метри ремонту асфальто-бетонного покриття гарячим методом.
Для повного розуміння: — додаткова інформація та пояснення!
Володимир Анатолійович Кравченко, садівник СТ Черешня, ініціатор ямкового ремонту 2017 року, згідно з протоколом 07.10.2017 р. за погодженням початку ямкового ремонту домовився з головами СТ Самарське, СТ Пластик, СТ Курган за сумою витрат на ремонт дороги. Щоб розподілити вартість ремонту не за соціально справедливою формулою згідно з дільницями товариств Черешня 350 уч, Самарське — 51, Пластик 70, Курган 70, що становив наступний розподіл витрат 44000 грн 176м2: 541 уч = 81,33 з ділянки.
Черешня 350 уч * 81,33 = 28465,50 грн.
Пластик 70 * 81,33 = 5693,10 грн.
Курган 70 * 81,33 = 5693,10 грн
Самарське 51 * 81,33 = 4147,83 грн
а розподіл за кількістю товариств 44000 грн./4 = 11000 грн. Для СТ Черешня це надало економію в 17 465,50 грн, яку перекрили своїми платежами садівники СТ Самарське, СТ Пластик, СТ Курган. Навіть за таких пільгових умов пайового розподілу та унікально вигідних умов вартості метра квадратного ремонту асфальту (ціна була нижчою за ринкову втричі!), відстрочення платежу — оплата після виконаних робіт з відстроченням платежу на рік.
Правління СТ Черешня та голова (на той час вже наступної каденції) відмовилися виконувати взяті зобов’язання попереднім головою мотивуючи свою відмову:
— «не ми брали зобов’язання нехай Єфремов Ю.В і платить»
— «підпис підроблений»
— «Вимагаєте гроші з пенсіонерів» і т.д і т.п
Надалі отримавши заяви Єфремова з вимогою віддати гроші так, оскільки ремонт робився під зобов’язання його на посаді законного голови, яким він на той момент був і через три роки 20.10.2020 в.о. голови правління СТ Черешня підписує повідомлення та визнає борг у розмірі 11000 грн який необхідно повернути!


Після семи років з часу виконання ремонтних робіт та настання строку виконання правлінням садового товариства Черешня своїх зобов’язань у 2024 року 27 квітня Володимир Анатолійович Кравченко повідомляє правління та голову, що борг товариства семирічної давності терміни якого знецінили гроші віддати в натуральному обчисленні — метрами квадратними ремонтних робіт асфальту. Що становить 44 метри квадратних (11000 грн/250грн м2)!

08.06.2024 через трохи більше місяця після отримання повідомлення-вимоги про переведення боргу з грошової форми до кількісного обчислення тимчасово виконуюча обов’язки голови правління намагається віддати суму 11 000 грн, на що отримує відмову від Володимира про прийняття боргу грошима. Борг СТ Черешні сьогодні складає 44 м2 ремонту асфальто-бетонного покриття дороги гарячим методом і не закритий. Зобов’язання СТ Черешня перед садівником не виконано.
Під час проведення ремонтних робіт у 2017 році, фахівцями ремонтної бригади було зроблено важливе зауваження, що однією із значних причин руйнування дороги є узбіччя із завалами із ґрунту, відходів будівельних матеріалів та заростей чагарників. Таке узбіччя перешкоджало стоку води з дорожнього покриття, дорога була як «корито», в якому збиралися опади. Особливу проблему відсутність водостоку з дорожнього покриття представляло в осінньо-зимовий та зимово-весняний сезон. Коли морози чергувалися з відпалом. Замерзла вода розривала асфальто-бетонне покриття при найменших тріщинах і руйнування дорожнього полотна збільшувалося буквально на очах!

Фахівці з ремонту дороги настійно рекомендували провести чищення узбіччя, оскільки без чищення та забезпечення нормального водовідведення, по-перше не гарантувалася якість ремонтних робіт, по-друге, руйнація дороги значно наростала. Перед будь-яким наступним ремонтом дорожнього покриття необхідно було терміново чистити узбіччя. Що було зроблено у 2018 році, проект «Чистка узбіччя 2018 року».